Innehållspublicerare

null Vattentjänstverket informerar: Är dina kontaktuppgifter uppdaterade?
17.01.2025

Information om gårdagens vattenläcka gavs ut via flera kanaler: stadens webbplats, sociala medier, pressmeddelanden och SMS-meddelanden till fastighetsägare i området. Trots detta nådde meddelandet inte alla invånare.

Detta beror på att inte alla vattenverkets kunder har uppdaterade kontaktuppgifter i vårt register. Det är förståeligt att telefonnummer kan ändras eller att uppdatering glöms bort, men uppdaterade kontaktuppgifter är avgörande i överraskande situationer, som vid vattenläckor eller andra störningar. I bostadsaktiebolag är det i sin tur disponentens ansvar att informera fastighetens invånare.

Vid akuta situationer är vattenverkets främsta uppgift att fokusera på att snabbt åtgärda problemet. När det gäller planerade underhållsarbeten kan information förberedas i god tid, exempelvis genom att dela ut fastighetsspecifika meddelanden.

Vattenverket påminner sina kunder regelbundet, i samband med faktureringen, om att uppdatera sina kontaktuppgifter och kommer att betona detta ännu mer framöver. Ansvaret för att hålla kontaktuppgifterna aktuella ligger på kunden.

Vad kan du göra?

Tillsammans kan vi säkerställa att information når alla kunder så effektivt som möjligt. Tack för din medverkan.